ČS námořní lodě po 2. svět. válce
…od lodě Republika po loď Jan Želivský včetně říčně námořních lodí Dunajplavby
Republika
IMO: 5605112
Vyrobena 1920 Sunderland, Velká Británie
V provozu od: 10.1.1952
Délka 130,2 m
Šířka 16,9 m
Ponor 8,5 m
Typ General Cargo
Nosnost 10.510 t.
Další jména: 1920 – 1949 Michigan,
1949 – 1952 Evanthia,
1952 – 1962 Republika
Prodej 6.8.1962
Sešrotována: 1963 Terst
3.května vyplula na první plavbu pod československou vlajkou pod vedením kpt.Klose.
Při zpateční plavbě jí poškodil tajfun „CAREN“ v Jihočínském moři.
Těžce poškozena – roznýtovaná. Za pomoci lodi „EASTWAY“ se dostala k čínskému pobřeží a byla opravena v šanghajské loděnici. Oprava trvala 666 dní.
V roce 1963 prodána do šrotu.
Julius Fučík
IMO: 5177054
Vyrobena 1949 La Seyne Mer Francie
V provozu od: 10.2.1954
Délka 129,5 m
Šířka 18,1 m
Ponor 7,4 m
Typ Generál Cargo
Nosnost 7,109 t
Další jména: Volta,
Julius Fučík,
Foshan
Prodej 22.9.1965 Číně
Sešrotována: 1991
Druhá poválečná loď zakoupena v roce 1953. Na první plavbu vyplula až roce 1954.
Loď byla vybavena parní turbínou na mazut,která pocházela z válečného plavidla potopeného během 2.světové války.
Byla naší první lodí s kvalitním radarem „KELVIN – HUGHES“ .
V roce 1965 předána Číně.
Lidice
IMO: 5207861
Vyrobena 1954 v Turku -Finsko
V provozu od: 14.11.1954
Délka 139,4 m
Šířka 17,6 m
Ponor 7,9 m
Typ General Cargo
Nosnost 8,500t
Další jména: Lidice,
Xu Chang
Prodej 23.2.1967 -Číně
Sešrotována: 1985- Liangyungang
Nástavba byla rozdělena na 2 části.
Byla to naše první loď poháněná vznětovým motorem. Na tehdejší dobu velmi moderní loď s kvalitním interiérem a saunou.
Dukla
IMO: 5094549
Vyrobena 1957 Warnemunde-Německo
V provozu od: 19.3.1958
Délka 157,6 m
Šířka 20m
Ponor 8,4 m
Typ General Cargo
Nosnost 10,070 t
Další jména: Solidaritat,
Dukla,
Hang Zhou
Prodej 1965 -Číně
Sešrotována: 1989
První naše loď vybavena 2 chladícími boxy,nástavba umístěna v přední části trupu.
Kajuty pro 12 cestujících ,4 vznětové motory pohánějící dva
lodní šrouby.
Mír
IMO: 5236484
Vyrobena 1958 Pula
V provozu od: 8.11.1958
Délka 148,4 m
Šířka 18,9 m
Ponor 9 m
Typ General Cargo
Nosnost 12,540 t
Další jména: Mír,
Wu Xi,
Da Ping Shan
Prodej 21.3.1967 -Číně
Sešrotována: 1999
První naše loď vybavena klimatizací.
Orava
IMO: 5264223
Vyrobena 1957 Warnemunde
V provozu od: 20.6.1959
Délka 146,5 m
Šířka 20,1 m
Ponor 8,4 m
Typ General Cargo
Nosnost 10,070 m
Další jména: Zeromski,
Orava,
Lan Zhou,
Sui Jiu Lao 6
Prodej 18.5.1905- Číně
Sešrotována: 1991
Sesterská loď Dukly.
Ostrava
IMO: 5266544
Vyrobena 1958 Pula
V provozu od: 13.4.1959
Délka 170,7 m
Šířka 17,7 m
Ponor 9 m
Typ Tanker
Nosnost 20,195 t
Další jména: Istina,
Ostrava,
Hong Hu,
Da Qing 230,
Chun Chu
Prodej 1965- Číně
Sešrotována: 1992
Tanker,moderně vybavený včetně klimatizace,palubní mechanismy byly z bezpečnostních důvodů poháněny parou.
Kladno
IMO: 5189887
Vyrobena 1959 Osaka
V provozu od: 19.11.1959
Délka 149,2 m
Šířka 18,8 m
Ponor 8,9 m
Typ General Cargo
Nosnost 12,839 t
Další jména: Kladno,
Apostolos A,
Nazakat,
Elhawi Shams,
Sheikh Ibrahim
Prodej 1973 – Řecko
Sešrotována: 1985
Považována za naší nejspolehlivější a nejefektivnější loď,
bez větších nároků na údržbu s minimální poruchovostí.