Skip to content

Ostatní námořní lodě

… tyto lodě měly rovněž něco společného s ČNP

Slapy – pasažérská loď

IMO: 5136983
Vyrobena 25.2.1930 Belfast
Délka 159,5 m
Šířka 21,2 m
Typ osobní parník
Další jména: Marianna, 
Highland Princess, 
Slapy, 
Guang Hua
Sešrotována: 1992 Čína

Tato loď plula 20.7.1960 – 30.11.1960 pod naší vlajkou pro Čínu jen jednou.
Loď byla převzata v rumunské Constantě a předána v Hongkongu.
Čína potřebovala pasažérské lodě pro přepravu svých občanů z Indonésie.

JPC Koruna

IMO: 9036973

 (neúplný trup – Hull No. 853)

V rumunských loděnicích rozestavěná tanková loď typu „AFRAMAX“, získaná do vlastnictví společností Československá námořní plavba. Financována v rámci deblokace státních pohledávek ČR a SR v Rumunsku.

JPC Lira

IMO:8513649

(neúplný trup – Hull No. 484)

V rumunských loděnicích rozestavěná tanková loď typu „AFRAMAX“, získaná do vlastnictví společností Československá námořní plavba. Financována v rámci deblokace státních pohledávek ČR a SR v Rumunsku.

m/s Morava

m/s Morava nikdy nebyla lodí postavenou ve vlastnictví společnosti Česká námořní plavba. Byla stavěna v rumunské loděnici Constantza. Z důvodu potíží, které se objevily v roce 1996  loděnice nedokončenou loď prodala německému rejdaři E.Oldendorf.