Skip to content

Pionýr

IMO: 5279113
Vyrobena 1960 Varna
V provozu od: 3.8.1960
Délka 92 m
Šířka 13,5 m
Ponor 5,7 m
Typ General Cargo
Nosnost 3,150 t

ztroskotal dne 6.8.1969

Loď byla vybavena dvěma motory pohánějící lodní šroub přes
společnou převodovku. Lodí se obtížně manévrovalo .
Používána pro výcvík posádek.
6.8.1969 ztroskotala při cestě z Kuby.Narazila na korálový
útes „MAYAGUANA“.
Došlo k vážnému poškození a poté loď byla vyklizena a časem
se potopila.(13.8.1969)

Orlík

IMO: 5265394
Vyrobena 1958 Gdaňsk
V provozu od: 26.4.1960
Délka 146,5 m
Šířka 19,4 m
Ponor 8,4 m
Typ General Cargo
Nosnost 10,350 t
Další jména: Ho Ping, 
Frederik Chopin, 
Orlík, 
Lin Tong
Prodej 17.1.1967
Sešrotována: 1992

V roce 1960 patřila k našim nejrychlejším lodím.
Byla vybavena kajutami pro 12 cestujících.

Jiskra

IMO: 5172183
Vyrobena 1963 Varna
V provozu od: 23.6.1963
Délka 92,1 m
Šířka 13,5 m
Ponor 5,6 m
Typ General Cargo
Nosnost 3,947 t
Další jména: Pierros, 
Florentia

Prodej 1980
Sešrotována: 1988 Gadani Beach

Sesterská loď Pionýra,která byla vybavena jako jediná
hlavním motorem ŠKODA ,který byl vyroben v Hradci Králové.

Košice

IMO: 5420994
Vyrobena 1963 Inoshima
V provozu od: 5.12.1963
Délka 181,2 m
Šířka 24,8 m
Ponor 9,9 m
Typ Bulk Carrier
Nosnost 26,974 t

Sešrotována: 13.7.1986 Taiwan Kaohsiung

První specializovaná loď (ORECARRIER) pro přepravu rud.
V roce 1967 upravena pro přepravu sypkých nákladů.
S kpt. Freyem uskutečnila za 112 dní cestu kolem světa 
(28.10.1965-16.2.1966),jako první československá loď vůbec.
Poté ještě zaznamenala 3 cesty okolo světa. Dvě v roce 1968 a jednu v roce 1969.

Republika II

IMO: 6409973
Vyrobena 1964 Štětín
V provozu od: 9.3.1964
Délka 156,4 m
Šířka 20,4 m
Ponor 8,9 m
Typ General Cargo
Nosnost 13,928 t
Další jména: Cape Blanco,
Laodiki

Prodej 6.4.1973
Sešrotována: 1985 Shanghai

Vybavena vlastním překládacím zařízením – manualní jeřáby.

Brno

IMO: 6506886
Vyrobena 1965 Štětín
V provozu od: 4.7.1965
Délka 156,6 m
Šířka 20,4 m
Ponor 9,5 m
Typ General Cargo
Nosnost 15,250 t
Další jména: Ulyssus, 
Olyssos

Prodej 29.9.1981
Sešrotována: 2.3.1987 Shanghai

Sesterská loď „Republika 2“

Vitkovice I

IMO: 6615259
Vyrobena 1966 Glasgow
V provozu od: 27.10.1966
Délka 209,9 m
Šířka 27,5 m
Ponor 11,6 m
Typ Bulk Carrier
Nosnost 41,207 t

Sešrotována: 10.3.1987 Kaohsiung

První náš BULK CARRIER.
Specializovaná loď na přepravu hromadných sypkých substrátů
tzv.“BULK CARRIER“. Při křtu této lodě bylo netradičně použito pivo -Plzeňský prazdroj ( byla zhotovena a naplněna speciální velká několikalitrová láhev).

10.3.1987 v 17.hod. místního času byla předána k sešrotování v taiwanském přístavu „Kaohsiung“

Blaník

IMO: 6806860
Vyrobena 1967 Štětín
V provozu od: 28.12.1967
Délka 124 m
Šířka 17
Ponor 17 m
Typ 6,9 m
Nosnost General Cargo
Další jména: Roshini

Prodej 5.3.1990
Sešrotována: 12.6.1999 Mumbai

Typ B 455. Na všech lodích tohoto typu bylo 6 dvoulůžkových
kabin pro cestující,které byly v začátcích hojně využívány.
V roce 1976 byla zrušena pasažerská přeprava a kabiny byly využity ke zlepšení ubytování posádky.
Původní motor byl na lehká paliva a v roce 1977 přestavěn na levnější – těžké palivo.
Převzata podle původního projektu – měla chladírenský prostor, který byl v roce 1980 zrušen.