Skip to content

Sitno

IMO: 7006039
Vyrobena 1969 Štětín
V provozu od: 22.12.1969
Délka 123,9 m
Šířka 17 m
Ponor 6,9 m
Typ Genaral Cargo
Nosnost 5.945 t
Další jména: New Luck, 
Gema Luck

Prodej 9.3.1990
Sešrotována: 13.12.1992 Chittagong

Sesterská loď Blaníku,úprava motoru na těžké palivo a úprava pro přepravu rud(zesílení trupu).
Druhá loď ze série B 455.

Radhošť

IMO: 7009847
Vyrobena 1970 Štětín
V provozu od: 23.5.1970
Délka 123,9 m
Šířka 17 m
Ponor 6,9 m
Typ General Cargo
Nosnost 5,961 t
Další jména: New Flag, 
Gema Flag

Prodej 7.4.1990
Sešrotována: 29.12.1994 Aliaga

Třetí loď ze serie B 455 se stejnými úpravami jako loď Sitno.
Kýl lodi byl položen 9.9.1969.

Kriváň

IMO: 7024419
Vyrobena 1970 Štětín
V provozu od: 5.9.1970
Délka 124 m
Šířka 17 m
Ponor 6,9 m
Typ General Cargo
Nosnost 5,923 t
Další jména: Mirela, 
Captain Bill, 
Max Transport, 
Faramita, 
Blue Bird 1
Prodej 2.6.1987
Sešrotována: 11.4.1998 Alang

Čtvrtá loď ze série B 455 – kýl lodi byl položen 4.6.1970.
Dne 2.6.1987 byla v Bremenhavenu předána novému majiteli.

Praha

IMO: 7206316
Vyrobena 1972 Štětín
V provozu od: 6.6.1972
Délka 198,5 m
Šířka 24,4 m
Ponor 10,7 m
Typ Bulk Carrier
Nosnost 32,357 t
Další jména: Nora, 
Seaeagle 2

Prodej 5.4.1994
Sešrotována: 1995 Alang

„Bulk Carrier“ s prvky automatizace dálkového ovládání
hlavního motoru.
2.8.1978 obeplula mys Horn.
První loď typu B 447 pro Československou námořní plavbu.

Mír II

IMO: 7300837
Vyrobena 1972 Warnemunde
V provozu od: 23.3.1973
Délka 152,8 m
Šířka 20,3 m
Ponor 9,3 m
Typ General Cargo
Nosnost 13,870 t
Další jména: Shi Men, 
Mír, 
Maro
Prodej 7.4.1993
Sešrotována: 8.6.2000 Mumbai

Loď pro přepravu suchého nákladu ,robusní konstrukce
překládacího zařízení.
Původně určena pro rejdaře v ČLR.

Bratislava

IMO: 7333470
Vyrobena 1974 Štětín
V provozu od: 10.1.1974
Délka 199 m
Šířka 24,5 m
Ponor 10,7 m
Typ Bulk Carrier
Nosnost 31,882 t
Další jména: 
Eva, 
Jimilta
Prodej 21.4.1994
Sešrotována: 2002 Alang

Z hlediska trupu sesterská loď Prahy.
Lišila se dispozicí nástavby a druhým komínem.
Vysoký stupeň automatizace umožnil provoz strojovny 16 hod. bez obsluhy.
Dálkové hydraulické ovládání pohonného zařízení – nástavný lodní šroub.
Poprvé použit antikolizní radar.
Byla vybavena saunou, tělocvičnou a bazénem.
14.6.1978 proplula jako první Magalhanovou úžinou.

Třinec

IMO: 7414987
Vyrobena 1975 Štětín
V provozu od: 12.9.1975
Délka 199,1 m
Šířka 24,5 m
Ponor 11 m
Typ Bulk Carrier
Nosnost 33,230 t
Další jména: 
Marcor Bulk

Prodej 22.9.1998

Třetí ze série B 447 ( Praha, Bratislava, Třinec)
Podle zkušeností z lodi Bratislava došlo k některým změnám, což snížilo poruchovost.
V roce 1998 byla prodána holandské firmě Marcor a v současné době je využívána jen jako plovoucí skladiště v Rotterdamu.

Orlík II

IMO: 7827689
Vyrobena 1980 Rijeka
V provozu od: 30.12.1980
Délka 145,5 m
Šířka 21,6 m
Ponor 9,4 m
Typ General Cargo
Nosnost 15,870 t
Další jména: 
Chian Coral, 
Ever Progress, 
Silver Sea
Prodej 27.2.1996
Sešrotována: 2013

Kýl lodi položen 5.2.1980 a na vodu spuštěna 20.5.1980.
Jedná se o loď univerzální s možností přepravy jak kusového,
tak hromadného nákladu včetně možnosti převozu těžkých
a rozměrných nákladů.
Loď Orlík byla prototyp do té doby nevyráběného typu.